Bo Kasper i New Orleans
Kommentarer slået fraBo Kasper Sundström og hans orkester har altid lydt, som om de gerne ville være kommet fra Rio de Janeiro, men prøver at få det bedste ud af at komme fra Sverige. Deres nye og niende studiealbum har de opkaldt efter den rockmytologiske by, hvor det er indspillet.
New Orleans flyder dog ikke over med sumpede grooves. Det er vel snarere sådan, at orkestrets tilbagelænethed harmonerer med den stemning, man kan finde i byens gl. franske kvarter. For at retfærdiggøre rejsen er der hist og her en mandolin med for autenticitetens skyld, måske en smule mere el-klaver end ellers, samt karnevalsstemning på ‘Låt Mig Komma In’.
Til gengæld har sangene igenigen den der grundlæggende, skamløse poptone, som må være et særligt beskyttet svensk patent. En slags Tomas Ledin møder Antonio Carlos Jobim. Den onde version er Los Lobos på valium.
Det er ikke banebrydende, men vederkvægende og slemt vanedannende. Bo Kasper er som vokalist i slægt med Mauro Scocco. Og som der synges på den sidste sang: “når det börjar tar det aldrig slut”.
About the author
Anmeldelser

Charles Bradley bløder stadig
No CommentDa Charles Bradley for to år siden i en alder af 62 albumdebuterede med No time for dreaming lød han ikke som en debutant. Hans bluesmættede soulfunk lød både gammel og ny. Han havde været helt nede og var kommet op ved at bruge musikken som stige. Det var ikke sådan, at man ikke kunne […]
Journalistik og musik

Utroligt, men sandt: Sven Gaul bliver 60
No CommentFor mange er Steffen Brandt så afgørende for TV-2, at de sætter lighedstegn mellem ham og poporkestret, men folk omkring bandet er ikke i tvivl: Det er trommeslageren Sven Gaul, der er bandets kapelmester og cheflogistiker. Sådan har det været siden det såkaldt progressive band, Taurus, sagde farvel til 70’erne og mødte 80’erne som TV-2, […]